7.6.12

Valmistoit Prantsuse moodi ehk cassoulet purgist

Õnneks on minu töös eripära, mis mulle väga meeldib. Nimelt on võimalus proovida erinevaid põnevaid maitseid, milleni muidu ei jõuaks! Ja seekord pean tänama Leenat selle eest :)

Täna tegin lõpuks ära ühe Prantsusmaa valmistoidu, mis mul juba pikka aega külmikus seisab. See on cassoulet. Tootja on Mas Pares ja toode ise näha siin.
Tegemist on Prantsusmaa rikka mehe pajaroaga, mis sisaldab valgeid ube, praevorsti ja pardikoivasid ning erinevaid lihatükke. Purk hakkaks Eestis maksma umbes 12€ ja selle tõttu seda nii pea meie kodumaalt ka ei leia.

Et roog liiga üksi ei ole siis kõrvale sai valitud kartuli-bataadi püree. See on mul üks lemmikuid.
Olen suur kartulisõber ja maguskartul muudab asja veel paremaks. Tavaliselt panen siis maguslartuli ja kartuli pooleks ja edasi nagu ikka üks kartulipudru valmistamine käib. Keeta, kurnata, purustada, lisada võid, hapukoort ning piima, soola ning vahustada. Oi kui hea see on :)

Aga see cassoulet seal konservis, küll see oli hea. Kergelt pardi confit maitsega kuid kõige rohkem tuntav ikka uba. Lisaks olid kõik need koostisosad nii võrratult pehmed. Mis peamine, see ei olnud üldse soolane vaid kõik oli imelises tasakaalus.


Kuna juba valmistoiduna oli see imehea siis võtan kindlasti plaani teha seda ise algusest lõpuni!

NB pean ära märkima, et sama tootja confit on veel ka ootel ;)

5 kommentaari:

Voisula ütles ...

Hea lugeda ka Prantsusmaa valmistoidust arvamust ja tore, et ka nemad seal seda söövad. Jään siis sinu valmistatud cassoulet ootama. Ei tea, kust pardikoibi saab? Wotkinsilt... Sinu blogist näeb, et sul on suurepäraseid tooraineid kättesaadaval ja toidutegemise oskust. Mis minule eriti meeldib sinu blogi juures on see, et kuigi toorained vôivad olla kallid ja ei igale kättesaadavad, on tegemist koduse toiduga, mida minagi sageli oma kodu toidulaual näen.

Ritsikas ütles ...

Tänan Sind taas kaunite sõnade eest. See blogi ongi minu jaoks rohkem lihtsa toidu näitamiseks, mida ma tihti teen. Gurmeed siit ei leia kindlasti ka edaspidi :)

Võisula pidin juba varem küsima pardiliha hinna kohta Soomes.
Värsket ma polegi seal silmanud kuid meil on siin koivakilo umbes 7-9€ ja filee 12-14€.
Seega pole see hind hirmutav kui soovi on midagi tõeliselt head teha :)

Voisula ütles ...

Kui ma ôigesti mäletan, siis mina sain oma pardifileedest maksta 19 vôi 22 eurot / kg. Nii et siin see nii odav ei ole. Aga kôik on suhteline, sest lamba-, veise- ja isegi mitme kalalihakilo maksab rohkem.

Kindlasti Stockmannil leidub fileed ja kindlasti on sügavkülmutatud fileed suuremates marketites, aga koibi ei mäleta, et oleks näinud. Minul on vôimalik peaasjalikult teha oma oste lähipoes ja sellepärast olin üllatunud, et pardifileed sealt leidsin.

See just tore sinu blogis ongi, et ei ole gourmeed, kuigi on häid toimivaid maitseid.

Voisula ütles ...

P.S. Käisin netis pardi filee hinda otsimas, see vôib olla Soomes koguni 27 eurot / kg. Hind sôltub müügikohast.

Ritsikas ütles ...

No sellisel juhul on meil siin ikka väga soodsad hinnad. Ma olen alati ütelnud, et jutt Eesti hindadest vs Soome hinnad on üks suur kontekstist välja rebimine :)