9.4.12

Lapsepõlve nostalgia ehk klimbisupp

Pean sel korral alustama ülestunnistusega, et ma ei ole suur supisõber.
Viimasel ajal olen hakanud armastama püreesuppe kuid neid ei proovi minu lapsed. Seega teen neid kodus harva kuid samas on mu tüdrukud suured klassikalise supi sõbrad. Supipõhi koosneb kartulist, porgandist ja ise keedetud puljongist kuna igausgused puljongikuubikud olen ma juba pikalt oma kodust eemaldanud. Olen küll kasutanud A.Vogeli puljongipastat või Gustaf Bong fondi kuid parim tulemus tuleb ikka keedetud kontidest. Aususe mõttes pean ütlema, et fond on mul igaks ootamatuks juhuks alati külmikus olemas kuid jah- seni kui mul on kodus isiklik jahimees on mõistlik oma supid ikka päris kontidest teha;)

Selleks, et supp ei oleks iga kord sama on meil kasutusel erinevad lisandid- makaron, klimbid, frikadellid või pelmeenid. No ja täna tegingi klimbisuppi!!!

Vajalikud koostisosad:
3l vett
1,5kg metsseakonte (seekord oli eriti luks variant kuna kondid olid koos seljafileega)
maitsestamiseks meresool, terapiprad (3 musta, 2 punast ja üks roheline tera)
umbes 6 suuremat kartulit
2 porgandit
tilli
150g jahu
50g piima
20g margariini
1 muna
1tl Meira paprikat

Külmutatud kondid panin koos külma veega keema. Loomulikult tuleb eemaldada hoolega vahtu ja kui juba keema hakkas siis kurnasin ka läbi sõela läbi. Pesin lihased kondid külma veega ja panin samasse leeme uuesti keema. Liha kees umbes kolm tundi madalal kuumusel kaanega kaetud potis. Nii on vedeliku kadu väiksem.

Kui liha on pehme eemaldan selle leemest ja kurnan läbi majapidamispaberiga vooderdatud sõela puljongi uuesti läbi. Seda selleks, et saavutada puhas ja läbipaistev leem.

Selleks ajaks on kartulid tükeldatud suupärasteks tükkideks, samuti umbes 300g liha. Panen uuesti koos keeva kurnatud puljongisse. Lisan sinna tilli, mis tuleb minu sügavkülmast ja porgandi, uskuge või mitte aga riivitud kujul. Riivitud kujul seetõttu, et meie peres ei meeldi keeduporgand. Ainuke võimalus seda suppi panna ongi riivimine ja töötab väga hästi. Proovige järgi!

Sel ajal kui supis köögiviljad pehmenevad (umbes 10 minutit) valmistan klimbitaigna. Selleks sulatan margariini, mille segan munaga. Lisades kordamööda veidi piima ja jahu valmibki taigen. maitsestasin 1tl paprikapulbriga.

Klimbitaignast võtta teelusikaga tainast ja lisada see keeva suppi. Alati peab katsetama, kas taignasegu on klimpideks sobiv kuna jahud paisuvad erinevalt. Ka täna lisasin jahu veidi juurde kuna esimene klimp ei olnud klimp.

Supp on valmis kui klimbid on pinnale kerkinud ja võib lasta hea maitsta!

Kommentaare ei ole: