13.4.12

Maiasmoka šokolaadikook

Mäletate kunagi sai tellida selliseid retseptikaarte nagu Kiiresti ja Maitsvalt. See oli umbes uue vabariigi alguse paiku ja seal olid sees oma aja kohta tõeliselt põnevad retseptid koos kaunite PILTIDEGA! No kui võrrelda nõukaaegsete kokaraamatutega siis olid need ikka tegijad. Lisaks olid seal juba selliseid tooraineid sees, mida reaalselt alati saada ei olnud kuid mina olin nendest retseptide suur fänn!

Need kaustad on mul siiamaani riiulis. Ja nii ühel heal päeval meenuski, et seal on olemas üks šokolaadikoogi retsept, mida oli väga lihtne teha eriti väikese vaevaga ja nii otsisingi retsepti välja. Hea oli see, et juurde oli vaja osta ainult valget šokolaadi kuna kõik muu oli kodus olemas :)

Vajalikud koostisosad
3 muna
2dl suhkrut
150g võid
150g mõrušokolaadi
2 1/2dl nisujahu

Glasuuriks
100g piima või mõrušokolaadi
50g valget šokolaadi
50g võid

Munad tuleb koos suhkruga vahustada tugevaks vahuks, millele lisada koos rasvainega sulatatud šokolaad. Mina soovitan endiselt kasutada Fazeri šokolaade toiduvalmistamisel ja sulatada kindlasti vesivannil.
Taignasse segada ka osade kaupa jahu.

Taigen valada võiga määritud lahtikäivasse vormi.
NIPP mina kasutan alati lahtikäiva koogivormi põhja katmiseks küpsetuspaberit, siis peab võiga määrima ainult servad.
Vormi suurus võiks olla umbes 24cm, ise kasutasin veidi väiksemat ja seetõttu jääb kook ka kõrgem.
Ja nüüd ei muud kui küpsetada. Eelkuumutatud ahjus, kuumusel 220-250 kraadi ja kindlasti ahju madalamas osas umbes 15 minutit.

Kook lasta vormis maha jahtuda ja ärge ehmatage kuid see on üsna vedel. Kuid taheneb jahtudes.
Kui kook on veel veidi soe katke pealt glasuuriga. Selleks sulatage taas tume šokolaad vesivannil koos rasvainega ja valage saadud segu koodile peale. Mina ei võtnud kooki vormist välja vaid katsingi ainult pealt ning kui ruumi oli valgus glasuur ka veidi külgedele.

Valge šokolaad samuti sulada ja teha sellega koogi pinnale ringid. Kui panna kondiitrikotti siis saab väga ühtlaselt kaunistada ent mina niristasin seekord lihtsalt lusikaga ebakorrapärased ringid sellest peale.

Ja mustri tegemine on samuti imelihtne- võtke puidust tikuke ja tõmmake keskelt äärte suunas läbi šokolaadi kriipsud. Nii moodustubki ämblikuvõrgu moodi kaunistus.

Kook külma jahtuma vähemalt kolmeks neljaks tunniks.

No selline saigi see imeliselt lihtne kuid samas mahlane ja maitsev šokolaadikoogike, mis sobib katma igat peolauda. Kuna iga kodukoka repertuaaris peab kuuldavasti olema paar desserti siis julgen öelda, et olen hakkama ka sellega saanud :)




NB lisandiks võib pakkuda värskeid puuvilju või toormoosi kuid šokohoolikuna meeldib mulle see lihtsalt, ilma lisanditena.

Kommentaare ei ole: