18.2.12

Šokolaad koogis, vedelal kujul

Täna pean alustama sellest, et üsna piinlik lugu aga mu klaviatuur keeldub tegemast katusega s-tähte. Seega kasutan sh varianti sest kopeerimine on tüütu :)

Kes ei teaks kurikuulsaid vedelaid shokolaadikooke. Kutsutakse siis ka Molten chocolate cake' ja Chocolate lava cake. Ma ei ole küll suur magusasõber aga vot need koogid on küll äraütlemata maitsvad.
Ise ma ei ole neid varem teinud aga söönud see eest küll. Julgen väita, et parimat olen saanud Dominicis.

Aga eile võtsin siis kallite külaliste puhul shokolaadikoogi tegemise ette. Ja ma ei kahetse ning külalised ilmselt ka mitte ;)

Vajalikud koostisosad:
200g mõru shokolaadi (kasutasin Fazeri küpsetusshokolaadi)
200g võid
6spl suhkrut
4 munavalget
4 munakollast
6spl nisujahu
kakaopulber (mitte joogi oma) ja vormide määrimiseks sulatatud võid

Esmalt pintseldasin sulatatud võiga ära vormid. Panin külmikusse.
Sulatasin vesivannil shokolaadi ja või. Segu umbes 10 minutiga segades maha jahutada. Seda tegi Kaire kuna ise vahustasin samal ajal munavalged ja munakollased kohevaks heledaks vahuks. Lisasin ka suhkru vahu sisse. 
Juurde jahu ja sulatatud shokolaadisegu. Shokolaadisegu on mõistlik lisada osade kaupa ja tainast tuleb samal ajal kogu aeg korralikult segada.

Vormid külmikust välja, veel korra sulavõiga üle ja siis kakaoga katta. Kakao peab olema hästi korralikult vormiseinte küljes kuna muidu ei tule kook välja. lahtine kakao vormist välja raputada.

Segu vormidesse 2/3 ulatuses ja eelkuumutatud ahju (200 kraadi). Küpsemisaeg 7-9 minutit. Küpsemise pikkus oleneb sellest, millised vormid on. Mul on kahes suuruses vormid, mis olid koos ahjus ja suurtes vormides oli tulemus parem (loe vedelam).
Mina sain kaheksale koogid kui kasutada kõige väiksemaid sufleevorme saab ilmselt 12.

Ahjust välja, jahtuda 1 minut. Koputa koogid taldrikule, lisandiks vaniljejäätis ja väike füüsal.
Suurepärane!!!




NB täna teeme suure tõenäosusega uuesti!

Kommentaare ei ole: