4.2.12

Sushi maitseb hea...

Ilmselt on kõik aru saanud, et üks minu lemmikutest on sushi :)
Üldjuhul on mul kodus ka tooraine olemas, va kala, kurk ja makra. Seekord oli kala olemas kuna pasta sai täidetud hoopis singiga ja nii see kala kurvastas tänaseni meie külmikus.

Aga olemas on siis tavaliselt mul kapis sushi norilehed, jaapani sojakaste, ingver ja mirin (kõik Blue Dragon sarjast). Ning loomulikult riis. Mina ei kasuta üldjuhul spets sushiriisi vaid olen avastanud, et Deguste ümarateralnie riis sobib imehästi ja maksab umbes kolm korda vähem :)



































Vajalikud koostisosad:
riis
mirin või riisiäädikas
soola maitsestamiseks
norilehed
marineeritud ingver
kurk, lõhe (toores või külmsuitsu) ja makra on minu rullitäidiseks

Riisi keedan järgmiselt:
Esmalt pesen riisi külma veega umbes kümnes vees. Just õigesti lugesite! Nii mulle on kunagi õpetatud ja seda ma ka teen. Vett panen keedupotti umbes sõrmeotsa kõrguses riisi pealt. Ehk vesi katab ca 2cm kõrguselt riisi.
Keema panen alguses max kuumusel ja kui vesi keeb, keeran kolme peale. Kokku umbes 10 minutit.
Seejärel jahutan riisi maha lahtise akna all ( täna lihtsalt köögis vahepeal õrnalt segades) ja lisan veidi soola ning mirini maitseks. Viimast siis umbes 1spl 100g riisi peale.

Ja siis ei muud kui täidised ribadeks ja läheb keeramiseks!
Norileht tuleb katta ühtlase kihi riisiga, sellele täidis ja rulli :)
Täna tegin seda tööd esimest korda kokakinnastega ja oluliselt mugavam oli seda teha kui paljaste kätega.




Selline siis saigi, maitses mõnusalt ja ka rulliotsad nägid päris head välja.







Kes vähegi arvab, et võiks sushiga sõbruneda siis tasub proovida! Pole väga keeruline sellisel kujul valmistamine. Kuid meistriks nii lihtsalt ikka ei saa :)

Kommentaare ei ole: